Okręgowy Ośrodek Wychowawczy w Witkowie

”Człowiek jest lepszy, aniżeli jego własne czyny”
A. Szczypiorski

Wysyłanie i otrzymywanie korespondencji

 

  1. Wychowanek ma prawo do wysyłania i otrzymywania korespondencji.
  2. Korespondencja nieletniego umieszczonego w zakładzie z wyjątkiem korespondencji z organami państwowymi i samorządowymi, w szczególności z Rzecznikiem Praw Obywatelskich i z Rzecznikiem Praw Dziecka oraz organami powołanymi na podstawie ratyfikowanych w drodze ustawy przez Rzeczpospolitą Polską umów międzynarodowych dotyczących ochrony praw człowieka, może być kontrolowana przez dyrektora zakładu bądź przez upoważnionego przez niego pracownika pedagogicznego, wyłącznie w przypadkach powzięcia uzasadnionego podejrzenia, iż zawiera ona treści godzące w porządek prawny, bezpieczeństwo zakładu, w zasady moralności publicznej bądź może wpłynąć niekorzystnie na przebieg toczącego się postępowania lub resocjalizacji nieletniego.
  3. W razie stwierdzenia powyższych treści korespondencji nie doręcza się, powiadamiając o tym nieletniego oraz sąd rodzinny wykonujący orzeczenie i podając powody tej decyzji.
  4. Nieletniego poucza się o prawie do złożenia zażalenia, o którym mowa w art. 31a upn. Zatrzymaną korespondencję włącza się do akt osobowych nieletniego.
  5. Zasady określające wysyłanie, odbieranie i wydawanie korespondencji.
  1. Korespondencja adresowana do wychowanków jest odbierana na poczcie przez sekretarza ds. wychowanków lub dostarczana do zakładu przez listonosza.
  2. Listy zwykłe są odbierane z sekretariatu przez kierownika internatu i przekazywane wychowawcom grup, którzy przekazują listy wychowankom.
  3. Listy polecone (w tym z różnego rodzaju instytucji) są odbierane przez wychowanków, którzy podpisują potwierdzenie odebrania przesyłki.
  4. Listy przygotowane do wysłania przez wychowanków są przekazywane za pośrednictwem wychowawców do sekretariatu. Sekretarz ds. wychowanków wysyła korespondencję.
  5. Korespondencja wychowanka z urzędami musi mieć potwierdzenie wysłania. 

Wysyłanie_i_otrzymywanie_korespondencji_2.pdf